Psychologia w biznesie

Autor wpisu:Antoni Kowalski Opublikowano:5 listopada, 2016 Komentarze:0

Psychologia i biznes wydawać by się mogło są odrębnymi dziedzinami. Tymczasem każdy, kto miał okazję prowadzić swoją działalność doskonale wie, że znajomość psychologi jest bardzo przydatna przy prowadzeniu biznesu. Każdy przedsiębiorca aby mógł odnosić sukcesy musi posiadać odpowiedni poziom motywacji i samodyscypliny. Przydaje się także wiara w siebie i odporność na stres. Aby współpracować z innymi osobami trzeba także mieć dobrze rozwinięte umiejętności komunikacyjne. Ktoś, kto jest empatyczny i potrafi odczytywać motywy postępowania innych z pewnością tylko na tym zyska. Jest to szczególnie ważne gdy obsługujemy klientów. Osoba interesująca się psychologią z pewnością odczyta niezadowolenie swojego klienta oraz domyśli się rzeczy, których on głośno nie mówi. Podobnie jest z kontaktami z dostawcami. Gdy chcemy negocjować ceny musimy wyczuć przeciwnika aby wiedzieć jaką taktykę działania przybrać. Przedsiębiorca musi postępować w taki sposób aby jednocześnie chronić swoje interesy i zachowywać dobre kontakty z kontrahentami.

Kategoria:

Leave a Comment