Rabaty i promocje dla klientów
Rabat to upust, obniżka ceny. Przyznawany jest zazwyczaj w zależności od ilości lub częstotliwości kupowania danych produktów. Każdy profesjonalny sklep powinien przemyśleć sprawę systemu rabatowego, jaki zaproponuje swoim klientom. Rabat może być naliczany każdemu w zależności od kwoty zakupionego towaru – takie rozwiązanie jest stosunkowo łatwo wprowadzić, trzeba ustalić pewne przedziały kwotowe od których oblicza się rabat. Kupony rabatowe dla stałych klientów to inna forma rabatowania polegająca na stosowaniu zniżek dla stałych klientów. Sklepy oferują klientowi kupony rabatowe, które może wykorzystać przy następnych zakupach. Promocja to inaczej działania mające zachęcić klienta do zakupu danego produktu lub grupy produktów. Promocje zazwyczaj wiążą się z rabatami. Niektóre sklepy wprowadzają inne, bardziej kreatywne rozwiązania np. rezygnacja z kosztów wysyłki – prawie każdy sklep internetowy oferuje darmową wysyłkę w zamian za odpowiednio duże zamówienie, niektóre sklepy oferują tańszą wysyłkę stałym klientom. Kolejną popularną formą promocji jest "kup coś, dostaniesz coś dodatkowo" – klienci, którzy dokonują zakupu wybranych produktów, będą mogli wybrać sobie za darmo inne. Tak naprawdę możliwości promocji jest bardzo. To na jaki wariant się zdecydujemy, zależy od naszej pomysłowości i możliwości. Każdą promocję można nieco zmodyfikować, ale trzeba ją zawsze dobrze przeliczyć.