Płatności w sklepie internetowym
Płatność jest zazwyczaj kluczowym elementem w sklepie. To właśnie płatność zazwyczaj kojarzy się klientowi z problemem bezpieczeństwa w sklepie internetowym. Sklep nie odpowiada za bezpieczeństwo płatności. Dlaczego?Otóż klient ma do wyboru wiele różnych wariantów: -pobranie -użytkownik płaci w domu listonoszowi -przelew bankowy -za bezpieczeństwo transakcji odpowiada bank kupującego -przelew internetowy – w tym przypadku za bezpieczeństwo transakcji odpowiada dany bank internetowy współpracujący ze sklepem internetowym -płatność kartą płatniczą -w tym przypadku za bezpieczeństwo odpowiadają tzw. centra autoryzacyjne, które udostępniają szyfrowane strony -inne serwisy – w tym przypadku również sklep bezpośrednio nie ingeruje w płatności, a robi to dany serwis. Dlatego powinniśmy informować klienta o tym, że: – sklep internetowy nie jest w stanie poznać numeru jego karty płatniczej -banki internetowe czy firmy oferujące centra autoryzacyjne to placówki z wieloletnim doświadczeniem na rynku, które obsługują wiele podmiotów.